سرمایه‌گذاران اعتماد خود را به بیت‌کوین از دست داده‌اند؟؟؟

سقوط آزاد بیت‌کوین، بر خلاف تصور عمومی و فلسفه وجودی آن، ضربه شدیدی به اعتماد عمومی زده است. تا آنجا بعضی افراد حتی صحبت از نابودی آن می‌کنند. بیت‌کوین و کل صنعت رمزارزها همیشه درگیر مبحث «اعتماد» بوده است، اما وضعیت فعلی یک مستثنی و بحرانی است. اکنون بنظر می‌رسد که اعتماد جهانی در مورد تقریباً هرچیزی از بین رفته است.

پنجشنبه در حالی که بیت‌کوین درگیر سقوط 40 درصدی خود بود، طلا نیز وارد سیر نزولی شد که البته به اندازه بیت‌کوین کاهش پیدا نکرد. بنابراین می‌توان گفت که اعتماد به طور کامل از بین نرفته و برخی از تریدرها همچنان سعی خواهند کرد که از نوسانات شدید کنونی بیت‌کوین استفاده کنند.

تحلیلگران مانند همیشه بعد از سقوط قیمت بیت‌کوین در حال استدلال برای پیدا کردن دلیل احتمالی این واقعه هستند.

اما بنا به گفته مایک نووگراتز، سرمایه‌گذار بیت‌کوین و مدیر عامل شرکت Galaxy Digital، پاسخ به چرایی این سقوط، بسیار ساده است. نووگراتز در توییتی در تاریخ 13 مارس اظهار داشت:

بیت‌کوین و کل صنعت رمزارزها همیشه درگیر مبحث «اعتماد» بوده است. و اکنون بنظر می‌رسد که اعتماد جهانی در مورد تقریباً هرچیزی از بین رفته است.

1- وحشت پاندمی

پاندمی (همه‌گیری) کروناویروس، دنیا را بشدت تحت تأثیر خود قرار داده و اختلافات بین کشورهای تولید‌کننده نفت، باعث عمیق‌تر شدن این بحران شده است. سرمایه‌گذاران با ترس و اضطراب در حال نقد کردن دارایی‌های خود هستند. حتی دارایی‌هایی که به عنوان سرمایه‌گذاری امن شناخته می‌شدند نیز از این قضیه مستثنی نیستند. دیروز در حالی که بیت‌کوین درگیر سقوط 40 درصدی خود بود، طلا نیز وارد سیر نزولی شد که البته به اندازه بیت‌کوین کاهش پیدا نکرد.

2- بازسازی اعتماد

نووگراتز می‌گوید که بجای تمرکز روی ضرر و زیان، باید به فکر راه حلی برای بازگردانی اعتماد به بیت‌کوین باشیم. دیروز قیمت بیت‌کوین برای چند لحظه به 3782 دلار رسید و به‌سرعت به بالای 5200 جهش پیدا کرد. بنابراین می‌توان گفت که اعتماد به طور کامل از بین نرفته و برخی از تریدرها همچنان سعی خواهند کرد که از نوسانات شدید کنونی بیت‌کوین استفاده کنند. با این حال، برای بازگردانی کامل اعتماد به بازار، سرمایه‌گذاران احتمالا باید منتظر بمانند تا وحشت کنونی از بین برود.



Admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *