افزایش قیمت بیت کوین به مرز 800 دلار

نمودار ارزش پول رمزنگاری شده یا همان بیت کوین جان تازه‌ای گرفته و بار دیگر در حال افزایش است، بطوریکه در هفته‌ای که گذشت ارزش این واحد پول دیجیتال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۷۵۴ دلار به ازای هر بیت کوین رسید.

بیت کوین پس از تولید در سال ۲۰۰۸ میلادی دستخوش فراز و نشیب‌های بسیاری بوده، بطوریکه پس از صعود چشم‌گیر، ارزش این پول دیجیتال در هفته‌های اخیر دوباره اوج گرفته و بار دیگر شاهد افزایش ارزش این پول هستیم، به طوریکه در هفته‌ی اخیر ارزش بیت کوین بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۷۵۴ دلار رسیده است. بیت کوین در حالی به ۷۵۴ دلار دست یافته که ارزش پول رمزنگاری شده تنها دوبار در تاریخ خود شاهد دست یافتن به چنین رقمی بوده است.

پس از آنکه ارزش بیت کوین در سال گذشته‌ی میلادی به ۲۳۰ دلار سقوط کرد، افزایش آرام قیمت این واحد پولی آغاز شد تا اینکه در هفته‌های اخیر، شیب صعود بسیار تند شده و بیت کوین در مسیر ثبت رکوردی دیگر قدم برداشت.

به طور حتم یکی از مواردی که شاید ذهن بسیاری از تعقیب کنندگان اخبار بیت کوین را به خود مشغول کرده، چرایی سقوط و صعود دوباره‌ی ارزش پول رمزنگاری شده باشد. هرچند نمی‌توان بصورت دقیق و قاطع، دلیلی را برای افزایش ارزش یکباره‌ی بیت کوین مطرح کرد، اما مجموعه‌ی عواملی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تقسیم و کاهش پاداش معدن کاوی

بیت کوین دارای ساختاری است که طی آن فرآیند تولید سکه‌ها از طریق پاداش معدن کاوی روز به روز کاهش پیدا می‌کند. بیت کوین به نوعی طراحی شده که تنها ۲۱ میلیون از آن تولید شده و دیگر خبری از بیت کوین‌های جدید نخواهد بود. روند اضافه شدن سکه‌ها به گونه‌ای است که معدن کاوان به عنوان پاداش تصدیق تراکنش‌های انجام شده و تعیین سلامت سیستم بیت کوین، سکه‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، حال آنکه روند اهدای پاداش با افزایش تعداد بیت کوین‌ها کاهش یافته و نهایتا پس از انتشار آخرین بیت کوین، متوقف می‌شود.

براساس طراحی بیت کوین، پس از تولید ۲۱۰٫۰۰۰ بیت کوین، پاداش اهدا شده نصف می‌شود. در ابتدا به ازای هر بلاک، ۵۰ بیت کوین به عنوان پاداش ضرب می‌شد. در اواخر سال ۲۰۱۲ تعداد بیت کوین‌های ضرب شده به ۲۵ عدد کاهش یافت. انتظار می‌رود تعداد پاداش اهدا شده در سه هفته‌ی آینده به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت.

به طور حتم زمانی که معدن کاوان به مرحله‌ای برسند که در ازای تخصیص منابع زیاد، تعداد بیت کوین‌های کمی را دریافت کنند، ارزش هر بیت کوین افزایش یافته و بصورت طبیعی شاهد افزایش نرخ تبادل پول رمزنگاری شده در ازای دلار خواهیم بود.

بروزرسانی هسته‌ی بیت کوین

هسته‌ی بیت کوین را باید اصلی‌ترین قسمت پول رمزنگاری شده خواند. هسته‌ی بیت کوین توسط تیمی از مورد اعتمادترین توسعه دهندگان کنترل شده و موراد مورد نیاز به هسته اضافه یا حذف می‌شود.

در ماه‌های اخیر بیت کوین دچار مشکلی شده بود که طی آن محدودیت هسته‌ی بیت کوین برای پردازش تراکنش‌ها منجر به سپری شدن زمان زیاد برای تایید بود، حال آنکه در هفته‌های آینده شاهد بروزرسانی هسته‌ی بیت کوین خواهیم بود تا پایانی بر تمام مشکلات پیش آمده در ماه‌های اخیر باشد. پس از بروزرسانی، سرعت تایید تراکنش‌ها افزایش یافته و کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری به خرید و تبادل بیت کوین بپردازند. هیجان ناشی از همین بروزرسانی را نیز می‌توان به عنون عاملی محرک برای افزایش قیمت خواند.

عدم قطعیت در مورد وضعیت اقتصاد جهان

آخرین عامل را می‌توان اتفاقاتی خواند که برگرفته از وضعیت اقتصاد جهانی است، چراکه این وضعیت باعث می‌شود تا بازار‌ها با نوعی عدم قطعیت روبرو شوند.

زمانی که وضعیت اقتصاد آشفته بوده و نوعی عدم قطعیت وجود داشته باشد، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا دارایی خود را تبدیل به منابع ارزشمندی کنند که از این جمله منابع می‌توان به طلا اشاره کرد. هرچند بیت کوین را نمی‌توان به عنوان یک منبع پایدار در بازه‌ی زمانی کنونی شناخت، اما شماری از افراد بنابر دلایلی تمایل دارند تا روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. برای مثال می‌توان به کاربران چینی اشاره کرد که دوست دارند روی منابعی سرمایه‌گذاری کنند که دست دولتمردان و قانون گذاران از آن کوتاه باشند.

هنوز مشخص نیست که وضعیت بیت کوین در آینده چگونه خواهد بود. به طور حتم دارندگان بیت کوین با توجه به کارنامه‌ی پول رمزنگاری شده، سیاست‌های متفاوتی را در قبال این واحد پولی در پیش خواهند گرفت که احتمالا بر مبنای عدم ذخیره‌سازی بیشتر بیت کوین استوار خواهد بود.



کلیدواژه : آبیشبمسافر
مدیریت
دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • ناصر 7 اسفند 1392 / 14:47

    ایول ان شالله که بیشتر بشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *