تایلر وینکلواس: بیت کوین در این بحران قوی‌تر از هر زمان دیگری می‌شود

علیرغم اوضاع نامساعد در بازار ارزهای دیجیتال و سقوط گسترده هفته گذشته، نگاه تایلر وینکواس (Tyler Winklevoss)، همچنان مثبت است. به گفته وی اهمیت بیت کوین باعث از بین رفتن فضای فعلیِ حاکم می‌شود و این ارز دیجیتال قدرتمندتر از همیشه به فعالیتش ادامه می‌دهد.

به گزارش کریپتوپوتیتو، شیوع ویروس کرونا از جمله اصلی‌ترین عوامل سقوط قیمت بیت است و موجب شد تا قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال از ۱۰,۰۰۰ دلار به ۳,۶۰۰ دلار برسد. با وجود اینکه قیمت در حال حاضر بازیابی شده و هر واحد بیت کوین در محدود ۵,۰۰۰ معامله می‌شود، اما تحلیل‌گران آینده را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

تایلر وینکواس، مدیرعامل و از بنیان‌گذاران پلتفرم جمینی (Gemini)، دیدگاهی کاملا متضاد با تحلیل‌گران دارد و آینده را روشن می‌بیند. او در توییتر خود ضمن بیان این مسئله که بیت کوین تا به اینجا بارها از شر اتفاقات وحشتناک خلاص شده است، عنوان می‌کند که خیلی زود است تا فاتحه این ارز را بخوانیم. او در بخش دیگری از توییتش می‌نویسد:

بیت کوین سال ۲۰۰۸، در بحبوحه زمستان اقتصادی متولد شد. تا به اینجا [بیت کوین] اتفاقات زیادی را پشت گذاشته و به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها تسلیم شود. [بیت کوین] از این فاجعه قویتر از همیشه عبور می‌کند. [عملکرد] دهه‌ها را نمی‌توان در عرض چند روز سبک و سنگین کرد.

بیت کوین در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو ساخته شد. سال‌های بعد، علیرغم عملکرد بسیار مناسب بازارهای جهانی، این بیت کوین بود که گوی سبقت را در زمینه رشد از همه آنها ربود. حالا و با نزدیک شدن سایه یک بحران اقتصادی دیگر، باید منتظر ماند و دید که آیا بیت کوین می‌تواند به عنوان یک سرپناه امن برای سرمایه‌ها عمل کند یا نه.

کامرون وینکلواس (Cameron Winklevoss)، و برادر دوقلویش، تایلر، از جمله مشهورترین حامیان اولیه بیت کوین هستند که ثروت آنها در زمان اوج قیمت بیت کوین، ۱.۳ میلیارد دلار عنوان شد.

این دو، در سال ۲۰۱۴ و پس از آنکه برای بلیت‌های سفر به فضا ۳۱۲.۵ بیت کوین پرداختند، به تیتر اول نشریات بدل شدند. پس از آن سال، قیمت بیت کوین رفته رفته رو به افزایش گذاشت و این بلیت‌ها به یکی از گران‌ترین بلیت‌های دنیا تبدیل شدند. تایلر در مصاحبه‌ای گفته بود که از پرداخت این مبلغ برای بلیت‌ها پشیمان است.

در این روزها که موجی از اضطراب بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است، کمتر کسی را می‌توان یافت که دیدگاهی صعودی در این رابطه داشته باشد. در این میان اما، روز گذشته شاهد اظهار نظر ادوارد اسنودن (Edward Snowden) بودیم که به تمجید از این ارز پرداخته بود.

این مامور سابق سی‌آی‌اِی، روز گذشته عنوان کرده بود که دلیل منطقی پشت کاهش قیمت اخیر بیت کوین نیست. او در ادامه برای اولین بار گفت که دوست دارد تا بیت کوین بخرد.

اسنودن که به دلیل افشای اطلاعات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA)، در دادگاه مجرم شناخته شده بود، پیش‌تر از ذات غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز این ارز دیجیتال به عنوان نقاط قوت آن یاد کرده بود.



Admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *